Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Vilkår og betingelser
Generell informasjon
Colic Button AS
Anettes vei 3, 3518 Hønefoss, Norge
Telefon +47 48 47 48 87
Post@colicbutton.com
Partene
Selgeren er Colic Button AS, post@colicbutton.com, +47 48 47 48 87, Organisasjonsnummer: 926 917 102, benevnt som Selger,Colic Button eller Vi nedenfor.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
§1 Betaling
For å handle på colicbutton.com må du være over 18 år og ha et gyldig debetkort som aksepteres på nettsiden. Hvis du ennå ikke har fylt 18 år, kan du kjøpe varer hvis du har fått samtykke fra foresatte eller på annen måte har rettslig rett til å inngå kjøpet.
Du velger varene du vil kjøpe og legger dem i "handlekurven". Frem til selve bestillingstidspunktet kan du korrigere innholdet i handlekurven, og du kan kontinuerlig sjekke innholdet og prisen på varene. Eventuell betaling av frakt belastes i trinn 2, der du må oppgi dine personopplysninger. Når du er klar til å bestille, velger du leveringsmetode, klikker "Neste" og fyller inn navn, adresse, e-post og telefonnummer. Et betalingsvindu åpnes, der du velger betalingsform og fullfører betalingen. Du kan endre innholdet i handlekurven til du trykker på "Godkjenn og betal" -knappen. Etter det er bestillingen din fullført og registrert.
Vi godtar følgende betalingsmetoder:
- Visa
- Visa debet
- Mastercard
- American Express
- Vipps
- Klarna
- Paypal
- Apple pay
Det påløper ingen gebyrer for kredittkort.
Beløpet vil ikke trekkes fra kortkontoen din før varene er sendt.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale via postleveringsfakturering.
Hvis du betaler gjennom PayPal, er du ikke beskyttet av ordningen som gir rett til å klage. Les mer om vilkårene på PayPals nettside.
§2 Frakt
På colicbutton.no tilbyr vi levering til din hjemmeadresse eller arbeidssted, og du kan velge å hente varen på en av de angitte hentepunktene i ditt område. Prisen for dette oppgis ved bestilling og vises i totalbeløpet før du godkjenner bestillingen.
Leveringstider varierer avhengig av ditt land og leveringsmetode. Leveringstider vil bli vist under utsjekking i henhold til valgt leveringsmetode. Vær oppmerksom på at på grunn av høyt ordrevolum under kampanjer som Black Days eller i juletiden, kan det oppstå leveringsforsinkelser. Vi forbereder alle ordre med stor forsiktighet og gjør vårt beste for å sende alle ordre så snart som mulig.
Hvis vi er utsolgt og aksepterer forhåndsbestillinger, må du forholde deg til leveringsdatoen som er oppgitt på nettsiden og i ordrebekreftelsen din. Hvis bestillingen din inneholder forhåndsbestilte varer, vil bestillingen din bli sendt sammen når disse varene er tilbake på lager.
Colic Button er ansvarlig for varene til du har mottatt dem.
Uavhentede pakker
Hvis pakken returneres fra postbutikken, kan vi belaste de faktiske returkostnadene som vi belastes av transportøren. Hvis du ønsker å motta varene igjen, må du betale for ny frakt ved omdistribusjon.
§3 Angrerett
Som forbruker har du 14 dager hvor du har rett til å avbryte kjøpet når du handler hos oss.
Denne perioden utløper 14 dager etter den dagen du mottok varene dine. Fristen inkluderer alle kalenderdager. Hvis fristen utløper på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges fristen til neste virkedag.
Hvis du ønsker å avbryte kjøpet etter å ha mottatt varene, må du gi oss beskjed om at du ønsker å avbryte kjøpet. Du kan sende en e-post til post@colicbutton.com eller bruke det standard angreskjemaet, som du finner ved slutten av vilkårene.
Du kan ikke avbryte kjøpet ved å nekte å motta varene, med mindre du informerer oss samtidig.
Returnering av varene
Når du har informert oss om at du avbryter kjøpet, har du 14 dager på deg til å returnere varene til oss.
Du må selv betale for returforsendelsen, og du vil være ansvarlig hvis den blir skadet under transport.
Tilstanden til varen når du returnerer den
Hvis verdien på varen reduseres, og årsaken er at du har brukt den på noen måte utover det som var nødvendig for å sjekke typen og egenskapene til varen og hvordan den fungerer, kan kun deler av kjøpesummen bli refundert til deg. Beløpet som kan refunderes, avhenger av den salgbare verdien av varen, og i visse tilfeller kan dette bety at kun fraktkostnadene kan refunderes.
Vi anbefaler at du returnerer varen i sin originale emballasje. Hvis den originale emballasjen mangler, kan dette redusere verdien av varen.
Refusjon av kjøpesummen
Hvis du avbryter et kjøp, vil du få pengene tilbake. Hvis verdien på varen reduseres, vil vi trekke fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din melding om at du ønsker å avbryte avtalen.
Vi vil returnere pengene med samme betalingsmiddel som du brukte for kjøpet, med mindre annet er avtalt.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender dokumentasjon på at du har returnert den.
Send varen til:
Colic Button AS
Anettes vei 3
3518 Hønefoss
Norge
Vi godtar kun pakker sendt direkte til denne adressen.
§4 Klagerettigheter
Når du handler med oss som forbruker, gjelder forbrukerkjøpsloven.
Dette betyr at du har rett til å klage innen 24 måneder. Vennligst kontakt oss før du returnerer varen.
Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert eller erstattet, eller pengene tilbake, eller en prisavslag, avhengig av den spesifikke situasjonen.
Hvis pakken er skadet ved mottakelse, vennligst avvis mottakelsen og kontakt Colic Button så snart som mulig.
Du må klage innenfor en "rimelig tid" etter at du har oppdaget en feil. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil det alltid bli ansett som innenfor en rimelig tid.
Du kan klage ved å kontakte oss på e-post på post@colicbutton.com eller telefonisk på + 47 48 47 48 87. Avhengig av den spesifikke situasjonen, vil du motta ytterligere instruksjoner.
Som utgangspunkt vil du motta en returmelding via e-post, som du må skrive ut, fylle ut og legge ved varen når du returnerer.
Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere dine fraktkostnader (innen rimelighetens grenser).
Hvis klagen ikke er berettiget, må du selv dekke transportkostnadene, inkludert våre fraktkostnader for å returnere varen etter undersøkelse.
Varen må alltid returneres i egnet emballasje. Husk også å skaffe deg en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan betale tilbake dine fraktkostnader.
Du er selv ansvarlig for varen til vi mottar den. Derfor, behold postkvittering inkludert informasjon om fraktkostnader samt eventuelt sporingsnummer.
Prøv aldri å reparere motoren eller noen andre produkter selv. Hvis du velger å gjøre det, vil garantien ikke lenger gjelde.
Send varen til:
Colic Button AS
Anettes vei 3
3518 Hønefoss
Norge
Vi godtar kun pakker sendt direkte til denne adressen.
Når du returnerer varen, vennligst legg ved en detaljert beskrivelse av problemet.
Vi vil sende deg et klageskjema, som du blir bedt om å fylle ut før en reparasjon kan begynne.
§5 Kjøpsforbud for planlagt videresalg
Colicbutton.com har en mengdebegrensning per bestilling for å forhindre at kjøp gjennom nettstedet gjøres for planlagt videresalg. Det er derfor ikke mulig å bestille mer enn 5 stykker av hver vare med mindre annet er avtalt. Hvis Colic Button vurderer at en kunde kjøper for videresalg, forbeholder Colic Button seg retten til å kansellere en eller flere av disse ordrene.
§6 Personvernpolicy
Vi trenger følgende informasjon når du handler med oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler personopplysningene som er nødvendige for å levere varene til deg.
Personopplysninger registreres hos Colic Button AS og oppbevares i fem år, etter hvilket detaljene slettes.
I tillegg samarbeider vi med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler dataene utelukkende på våre vegne og må ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller i land der dataene dine vil bli gitt tilstrekkelig beskyttelse.
På colicbutton.com er den ansvarlige for data Colic Button AS.
Du har rett til å bli informert om hvilke detaljer om deg vi behandler.
Hvis du mener at detaljene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I visse situasjoner er vi forpliktet til å slette dine personlige data hvis du ber oss om det. Dette kan for eksempel være data som ikke lenger er nødvendige for det formålet vi brukte dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at dine personlige data behandles på en måte som er i strid med loven. Du kan også skrive til oss på: hello@colicbutton.com
§7 Force majeure
Den ikke-produktrelaterte informasjonen om babyer på dette nettstedet er et sammendrag av input fra ulike kilder, men kunder bør være klar over at Colic Button IKKE HAR MEDISINSK EKSPERTISE og hevder ikke å gi råd til foreldre utover anbefalt bruk av de solgte produktene. Bruk av Colic Button-produkter utgjør kundens aksept av ansvaret for å betjene dem korrekt.
§8 Hvor du kan klage
Hvis du som forbruker ønsker å klage på ditt kjøp, vennligst kontakt:
Colic Button AS
Anettes vei 3
3518 hønefoss
Norge
Post@colicbutton.com
Returnering av varene.
Når du har informert oss om at du avbryter kjøpet, har du 14 dager på deg til å returnere varene til oss.
Du må selv betale for returforsendelsen, og du vil være ansvarlig hvis den blir skadet under transport.
Tilstanden til varen når du returnerer den Hvis verdien på varen reduseres, og årsaken er at du har brukt den på noen måte utover det som var nødvendig for å sjekke typen og egenskapene til varen og hvordan den fungerer, kan kun deler av kjøpesummen bli refundert til deg. Beløpet som kan refunderes, avhenger av den salgbare verdien av varen, og i visse tilfeller kan dette bety at kun fraktkostnadene kan refunderes.
Vi anbefaler at du returnerer varen i sin originale emballasje. Hvis den originale emballasjen mangler, kan dette redusere verdien av varen.
Refusjon av kjøpesummen Hvis du avbryter et kjøp, vil du få pengene tilbake. Hvis verdien på varen reduseres, vil vi trekke fra det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader hvis du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standard leveringsformen vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din melding om at du ønsker å avbryte avtalen.
Vi vil returnere pengene med samme betalingsmiddel som du brukte for kjøpet, med mindre annet er avtalt.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender dokumentasjon på at du har returnert den.
Send varen til:
Colic Button AS, Anettes vei 3, 3518 Hønefoss, Norge
Vi godtar kun pakker sendt direkte til denne adressen.
Klager rettes til selger innen rimelig tid.jfr. pkt. 3 og 4. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Standard angreskjema
(Dette skjemaet skal kun fylles ut og returneres når angreretten utøves.)
Til:
Colic Button AS
Anettes vei 3
3518 Hønefoss
Post@colicbutton.com
Jeg ønsker å benytte meg av retten til å angre i en kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:
Bestilt, dato: _______________ Mottatt, dato: _______________
Forbrukerens navn: __________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: __________________________________________________________________
Forbrukerens signatur: _________________ Dato: _________________
(kun hvis innholdet i skjemaet er gitt på papir)
Vilkårene og betingelsene skal reguleres av og tolkes i samsvar med norsk lov.
Vilkårene for forretninger ble sist oppdatert den 4. mai 2024.